ابن النيل و الفرات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

ابن النيل و الفراتدخول
مرحب شهر الصوم

العديد من الخدمات للمواقع و المنتديات

descriptionمتصفح Seamonkey المجانى و محرر لغة الـ HTML Emptyمتصفح Seamonkey المجانى و محرر لغة الـ HTML

more_horiz
حاصل على الجنسية
مر على وجوده في المنتدى أكثر من 10 سنوات
بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ،،

أقدم لكم اليوم يا زائر برنامج Seamonkey

وصف البرنامج باللغة العربية :

SeaMonkey متصفح جديد , إنّ مشروع SeaMonkey جهد مجموعة لتطوير SeaMonkey الكل في تطبيق واحد . مثل هذا البرنامج كان ذا شعبية سابقه تحت مظلة النيتسكاب Netscape وMozilla، ومشروع SeaMonkey يواصل تطوير وتسليم التجديدات العالية النوعية إلى هذا المفهوم. يحتوي على متصفّح الإنترنت، زبون مجموعة الأخبار والبريد الإلكتروني وبرنامج تحرير إتش تي إم إل ودردشة ودردشة على الإنترنت وأدوات تطوير مواقع الويب،
مدعوم من قبل Mozilla تحت الملكية, يستعمل SeaMonkey معظم نفس برمجة Mozilla الأصلي الذي يشغّل مثل البرامج الناجحة كـ Firefox، Thunderbird، Camino، Sunbird وMiro. التأييد القانوني مجهز بواسطة مؤسسة Mozilla.

* متصفّح الإنترنت في صميم تصميم SeaMonkey يستعمل نفس إعادة المحرّك كشقيقها Mozilla Firefox، بالميزّات الشعبية مثل شريط التمرير العلوي للصفحات , مانع النوافذ الدعائية، بحث كما تكتب والكثير من الوظائف الأخرىلصقل خبرات الويب.
* زبون مجموعات أخبار SeaMonkey وبريد يتشاركان بالكثير من الرمز مع Mozilla Thunderbird ويعرضان مرشح البريد، مشاهدت البريد ، حسابات متعدّدة، S/MIME،عناوين الكتب بدعم LDAP وجاهز لكلا الإستعمال الخاصّ والتعاوني بالشركات.
* تتضمّن مكوّنات الاضافية برنامج تحرير إتش تي إم إل السهل الإستعمال HTML Editor، تطبيق دردشة دردشة على الإنترنت ChatZilla وأدوات تطوير مواقع الويب مثل مفتش دوم -DOM Inspector-و منقّح جافا سكربت JavaScript.
* SeaMonkey لدية نفس الاضافات الاخرى كفاير فوكس وبالواقع يستمد الاضافات من FireFox .
-متصفح SeaMonkey,متصفح سي منكي

وصف البرنامج باللغة الانجليزية :

The SeaMonkey project is a community effort to develop the SeaMonkey all-in-one internet application suite (see below). Such a software suite was previously made popular by Netscape and Mozilla, and the SeaMonkey project continues to develop and deliver high-quality updates to this concept. Containing an Internet browser, email & newsgroup client, HTML editor, IRC chat and web development tools, SeaMonkey is sure to appeal to advanced users, web developers and corporate users. powered by Mozilla Under the hood, SeaMonkey uses much of the same Mozilla source code which powers such successful siblings as Firefox, Thunderbird, Camino, Sunbird and Miro. Legal backing is provided by the Mozilla Foundation. SeaMonkey has inherited the successful all-in-one concept of the original Netscape Communicator and continues that product line based on the modern, cross-platform architecture provided by the Mozilla project.

و هذه صور من البرنامج :

متصفح Seamonkey المجانى و محرر لغة الـ HTML Browser_startup

متصفح Seamonkey المجانى و محرر لغة الـ HTML Composer

حجم البرنامج : 13 MB.

و أخيرا رابط التحميل :

http://download.mozilla.org/?product=seamonkey-1.1.18&os=win&lang=en-US

مع التحية
أتمنى يعجبكم

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته .

متصفح Seamonkey المجانى و محرر لغة الـ HTML No16

descriptionمتصفح Seamonkey المجانى و محرر لغة الـ HTML Emptyرد: متصفح Seamonkey المجانى و محرر لغة الـ HTML

more_horiz
عضو متميز
مشارك بأكثر من 200 مشاركة
كاتب متميز
كتب أكثر من 200 موضوع
حاصل على الجنسية
عضو مطلع
شارك في أكثر من 200 موضوع
راائعة..
مشكورة على المجهود يبتسم..

.::الَّلهُمَّـ اجعَلْـ عَمَلَنَا خَالِصًا لِوَجهَكَـ الكَرِيمِـ::.
متصفح Seamonkey المجانى و محرر لغة الـ HTML Last10

descriptionمتصفح Seamonkey المجانى و محرر لغة الـ HTML Emptyرد: متصفح Seamonkey المجانى و محرر لغة الـ HTML

more_horiz
حاصل على الجنسية
شكرا جزيلا

more_horiz
عضو متميز
حاصل على الجنسية
عضو مطلع
تسلم ايديكى مجهود جبار
فعلا برنامج شديد و الله و هو على فكره امتداد لفكره عمل النت اسكاب

متصفح Seamonkey المجانى و محرر لغة الـ HTML Congra10

more_horiz
حاصل على الجنسية
أسعدنى مرورك كثيرا يا pody

more_horiz
عضو متميز
حاصل على الجنسية
عضو مطلع
تسلمي وتسلم ايدك بجد روووووووعه
بس هو اسمي جه فى اول الموضوع ليه مش عارف
بس عالعموم تسلم ايدك انا اول مره اشوف الموضوع دا
تقبلي مرورى

متصفح Seamonkey المجانى و محرر لغة الـ HTML 972564906
قولولها بحب غيرها ومستحيل ارجعلها خلاص انا مش فاكرها انا حتى ناسي شكلها وجودها لوحده عيب لازم تغيب
حكاية وراح زمانها مفيش مكان لو دورت فى واحدة خدت مكانها حاجات كتير اتغيرت
قولولها دا كل شيء قسمة ونصيب
[/size]

more_horiz
حاصل على الجنسية
تسلم ايدك ع المرور

اسمك جه فى اول الموضوع عشان انا حطيت الكود ده :

الكود:

{USERNAME}

عايز تسأل عن حاجة تانى ؟؟

more_horiz
عضو متميز
حاصل على الجنسية
عضو مطلع
ههههههههه ربنا يخليكي خلاص مش عاوز اسأل سؤال تانى
انا بس دماغى راحت هنا وهناك
تسلم ايدك وربنا يكرمك
وتقبلي مرووووورى

متصفح Seamonkey المجانى و محرر لغة الـ HTML 972564906
قولولها بحب غيرها ومستحيل ارجعلها خلاص انا مش فاكرها انا حتى ناسي شكلها وجودها لوحده عيب لازم تغيب
حكاية وراح زمانها مفيش مكان لو دورت فى واحدة خدت مكانها حاجات كتير اتغيرت
قولولها دا كل شيء قسمة ونصيب
[/size]

more_horiz
حاصل على الجنسية
العــــــفو
احنا فى الخدمة يـا مان
privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد